To Whom it May Concern, We are from Canada, but currently live in Italy (close to Sorrento). I am l

2 risposte
To Whom it May Concern,
We are from Canada, but currently live in Italy (close to Sorrento). I am looking for an orthopaedic/sports doctor for my 11-year old daughter who suffers from severe pain in both knees. She is a gymnast and we would like to know what kind of treatment she should be doing. The pain started about 2 months ago. Can you please let us know if there is a doctor who can see her before December 19th in St. Agnello or Sorrento. She speaks good Italian so feel free to respond in Italian.
Sincerely,
Shauna LaTosky (on behalf of her daughter, Jillian).
Gentilissimi,
il dolore che lei descrive puo' essere quello di una patologia tipica dell'età pediatrica/adolescenziale.
Potrebbe infatti trattarsi di una semplice osteocondrosi.
In generale per tale tipo di patologia non vi è trattamento se non il riposo quando in fase acuta.
Regrediscono da sole.
Cordialità

Si tratta probabilmente di una osteonecrosi della tuberosità tibiale denominata Osgood Schlatter tipica dell'età adolescenziale.
La terapia si basa sul riposo e tende a regredire fino alla guarigione spontanea.
<cordiali saluti